|
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
muslim2008
Profiili
Yksityisviesti
|
Lähetetty: Ma Hei 26, 2010 08:47 Viestin aihe: Häiriköinti |
|
|
Onko kukaan kokenut häiriköintiä uskonnon takia??
|
|
 |
mikael
Admin

Profiili
Yksityisviesti
Kotisivut
|
|
 |
muslima786
Profiili
Yksityisviesti
|
Lähetetty: Ma Hei 26, 2010 12:33 Viestin aihe: |
|
|
Assalamu alaykumu,
Kyllahan sita aina loytyy jokunen ei niin fiksu kaveri vahan joka paikasta.. eli jonkinmoista mutinaa on joskus kuulunut ulkona ollessa, lahinna tuntemattomilta ihmisilta.
Se riippuu mielestani myos paikkakunnasta.. Paakaupunkiseudulla sai olla aika lailla rauhassa. Pohjois-Suomessa, missa ei niin paljon eiryisesti suomalaisia muslimeja, eika valttamatta aina muitakaan muslimeja, ole on enemman sellaista kommenttia kuullut. Kesaisin kun joka kadulla taytyy olla ainakin yksi terassi  niin sielta usein joku horho loytyy joka jotain peraan huutaa..
Viime kesana kuulin toisen, naisen kysyvan, onko tuo suuuooomalainen ja toinen etta no ooon. Ja sitten jotain mutinaa lisaa. Kavelin pokkana ohitse, mutta myohemmin tuli mieleen, etta ois pitanyt vaan reippaasti huutaa, etta KYLLA on se suomalainen, alhamdulillah
Mutta aika kevyttahan tuo, ei mitaan uhkaavaa hairikointia ole koskaan ollut, sellaista mutinaa justiinsa, ja sita tuijottelua, mutta siihenpa se on sitten jaanytkin.
Itella aina jalkijunassa valahtaa joku juttu mita oisi voinut mihinkin kommentiin aina vastata, no ehka sitten ensi kerralla
Wa alaykumu salam 
|
|
 |
Unreachable
Profiili
Yksityisviesti
|
Lähetetty: Ke Hei 28, 2010 15:06 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän niitä tulee päivittäin vastaan.
Enemän minä niitä mulkoiluja ja pahoja kommentteja kuin mieheni.
Tosin nyt ne ovat alkaneet välillä kohdistua jo lapseen.
Mutta se on asia mikä ei varmasti koskaan tule katoamaan suomesta ellei suomesta tule kokonaan muslimimaa.
|
|
 |
Azahra

Profiili
Yksityisviesti
Kotisivut
|
Lähetetty: Ke Hei 28, 2010 15:52 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä ne suomalaiset tulenevat tottumaan Suomalaisiin musliminaisiin. Be optimist,and Allah will be with you,the angels would ask forgiveness on you,and Jannah would wait for you.
|
|
 |
muslim2008
Profiili
Yksityisviesti
|
Lähetetty: Ke Hei 28, 2010 22:24 Viestin aihe: |
|
|
Itse vaihdoin tänään puh.numeron.
Joskus tuntuu että minä koen enemmän rasismia kuin mies.
Toivottavasti nuo 3 huivipää tytärtä jaksaavat olla vahvoja ja säästyyvät kiusaamiselta.
Seuraavaks laitan niqabin...
Ei se häiriköinti kivaa oo.
|
|
 |
muslima786
Profiili
Yksityisviesti
|
Lähetetty: To Hei 29, 2010 10:52 Viestin aihe: |
|
|
Assalamu alaykumu
| Unreachable kirjoitti: |
Tosin nyt ne ovat alkaneet välillä kohdistua jo lapseen.
Mutta se on asia mikä ei varmasti koskaan tule katoamaan suomesta ellei suomesta tule kokonaan muslimimaa. |
Tosi kurja juttu jos lasta kohtaan ollaan ilkeita. Minulla taas oli vahan toisin viime kesana kun Suomessa oltiin, .. tai tuntui, etta ihmiset suhtautuivat kivemmin kun oli lapsi rattaissa... sen sijaan, etta kauhistelivat kaapuani, mummotkin hymyilivat pikkulapselleni etta oih kun sopo eivatka edes tuntuneet hoksaavan sita mustakaapua siella taustalla
Mutta tosiaan, uskon, etta aina tulee loytymaan joitain tuijottajia Mutta onhan ihmisten kuitenkin ymmarrettava ja hyvaksyttyva pikku hiljaa muslimit, miehet ja naiset, osaksi yhteiskuntaa ja katukuvaansa.. ollaan sen verran kasvussa me suomalismuslimitkin, siskot ja veljet, mashaAllah
Wa alaylum salam 
|
|
 |
Unreachable
Profiili
Yksityisviesti
|
Lähetetty: To Hei 29, 2010 14:09 Viestin aihe: |
|
|
| Azahra kirjoitti: | | Kyllä ne suomalaiset tulenevat tottumaan Suomalaisiin musliminaisiin. |
Kyllä varmasti tulevatkin tottumaan mutta ei voi taata että kaikki sitä hyväksyisivät,ehkä isoimmissa kaupungeissa mutta pienemmät paikka kunnat on sitten ihan toinen asia.
Joo mustakin tuntuu et lapsen avulla pääsee vähän lähemmäksi ihmisiä ja ei tule niin loukkaavia juttuja mutta kyllä niitä tulee silti aina joskus.
Tosin se on toinen asia kuinka henk.kohtaisesti ne ottaa,minun mielestä he vaan haukkuvat siksi etteivät tiedä erilaisuudesta mitään tai islamista,ja pelkäävät erilaisuuden kohtaamista.
Eli toisesta korvasta se menee ulos ja toisesta sisään,jos ne ovat vain sanoja. mutta jos käsiksi käydään niin se on toinen asia.( tosin onneks niin ei ole käynyt ja inshallah ei tule käymäänkään)
|
|
 |
Farah
Profiili
Yksityisviesti
|
Lähetetty: To Hei 29, 2010 22:36 Viestin aihe: |
|
|
Salam alikum,
itse asun pienehkössä kaupungissa ja työskentelen asiakaspalvelussa. Töissä ei ole ollut / tullut vastaan minkäänlaista harmia, mitä nyt kerran eräs mies kommentoi, tuijotettuaan jonkin aikaa minua: "Kato, huivipää on täälläkin!"
Humalassa ihmisillä tahtoo sana olla herkemmässä, ja joku kerta olen ollut "s...tan rättipää", kerran puolestaan eräs herkistyi pubista ulos horjuessaan ilmaisemaan itseään ja kenties purkamaan pahaa oloaan minuun: "S...tanan ämmä, ota se huivi pois päästä". Olenpa kuullut olevani "nunna", "hirviö", "mikä v..u toi on?" oli erään nuorukaisen toteamus... silloin kyllä meinasin sanoa, että ei ole tainnut nuoren herran aivot kasvaa samaa vauhtia kuin pää...  ja kerran kaupassa ollessani eräs puoliksi kalju, keski-ikäinen, kaljamahainen mies katsoi asiakseen arvioida ulkonäköäni ohikulkiessani hänestä ja vaimostaan: "Kyllä oot hirveän näköinen!" Olin vähällä sanoa, että sääliksi käy vaimoasi! Mutta en ole koskaan kommentoinut mitään mitenkään. Parempi niin.
Muutoin saan olla ihan rauhassa, kun vältän keskikaupungilla kulkemista pe-la välisinä iltoina / öinä yksin. Joskus tosin hieman häiritsee se ainainen tuijotus... liikennevaloissa kun seison, niin minne tahansa päin katsonkin, aina joku tuijottaa. Mutta suurin osa kommenteista, mitä tulee, on kuitenkin positiivisia. Yritän pukeutua mahdollisimman "normaalisti", minulla on muutama todella kaunis abaya, mutta niissä herättää niin mahdottoman paljon huomiota, joten pidän niitä vain matkustaessani ulkomailla. Normivaatetukseni onkin tunika ja hame tai leveät suorat housut, joskus salwar kameez.
Työnantajan kanssa on sopimus, että saan pitää huivia, mutta en "isoa" vaan kietaisen sen turbaaniksi tai siten, että se on ikään kuin nutturalla niskassa. Kompromissi, joka kelpaa minulle, ja kaikki eivät sitä muslimihuiviksi mielläkään.
|
|
 |
S&A10
Profiili
Yksityisviesti
|
Lähetetty: Pe Hei 30, 2010 05:02 Viestin aihe: |
|
|
| Farah kirjoitti: | Salam alikum,
Joskus tosin hieman häiritsee se ainainen tuijotus... liikennevaloissa kun seison, niin minne tahansa päin katsonkin, aina joku tuijottaa. Mutta suurin osa kommenteista, mitä tulee, on kuitenkin positiivisia. Yritän pukeutua mahdollisimman "normaalisti", minulla on muutama todella kaunis abaya, mutta niissä herättää niin mahdottoman paljon huomiota, joten pidän niitä vain matkustaessani ulkomailla.. |
Ihmiset tuijottaa siksi, kun olet niin häikäisevä näky liikennevaloissa 
|
|
 |
Ummi5
Profiili
Yksityisviesti
|
Lähetetty: Pe Hei 30, 2010 14:48 Viestin aihe: |
|
|
Assalaamu Alaikum,
Kyllähän tässä vajaassa parissakymmenessä vuodessa on sattunut kaikenlaista.
Luulen, että olen oppinut välttelemään tiettyjä paikkoja ja rajannut elämääni, koska en niin usein enää saa kuulla mitään negaa, kuljen esim. nykyään enemmin omalla autolla. Minulla kun on vielä aika liuta tummaihoisia lapsia, niin se vasta provosoi tietyntyyppisiä ihmisiä.
Mulla on nyt jotenkin sellanen vaihe päällä, että en ota mitään törkyä niskaani. Kommentoin aina jotain, vaikkei se varmaan paras vaihtoehto olekaan. Olen vain jäänyt siihen uskoon, että meidän kimppuun käydään, koska luullaan, että olemme jonkinlaisia rassukoita.
Mun pojalla on yks aika hyvä vastaus mun mielestä "dissaajille": "No niin ja nyt voit mennä kotiin ja tulet sitten vasta ulos, kun sulle kasvaa aivot"
|
|
 |
saladdin_84
Profiili
Yksityisviesti
|
Lähetetty: La Hei 31, 2010 03:28 Viestin aihe: Moi |
|
|
On tullu jonki verran rasismia vastaan, vaikka olen mies ja suomalainen. Ihan vaan sen takia, että tykkään pitää jubbaa aina, ku meen moskeijaan. Asun Kauhavalla, mutta kyllä Helsingissä kuulee huomattavasti enemmän herjaavia kommentteja, ku täällä päin. Täällä voin vaikka halutessani pitää jubbaa, eikä kukaan tule sanomaan mitään. Helsingissä on jopa aivan törkeitä rasisteja. Yks koski muhun, sitte käyttää desifiointiainetta käsiinsä. Vaikka Helsingissä olen ollu vaan ehkä viimmesen kahden vuoden aikana jotain 2 viikkoa, niin siellä on ollu huomattavasti enemmän rasismia, ku Kauhavalla ikinä.
|
|
 |
Ummi5
Profiili
Yksityisviesti
|
Lähetetty: La Hei 31, 2010 10:18 Viestin aihe: |
|
|
Assalaamu Alaikum,
Sellaisenkin huolestuttavan ilmilön olen huomannut, että Suomessa on samantyyppisiä, ns. vihaperheitä, jotka säännönmukaisesti kasvattavat lapsiaan vauvasta asti vihaamaan ja karttamaan kaikkia erilaisia ihmisiä ja etenkin niitä, joilla on eri värinen iho.
Ajatelkaa, minkälaisen painolastin kanssa nuo lapset joutuvat elämään. Näyttää, että näillä perheillä, jotka olen oppinut tietämään, on sen verran samankaltainen elämäntyyli, että ehkä ovat jopa järjestäytyneet.
Aika järkyttävää mun mielestä.
|
|
 |
S&A10
Profiili
Yksityisviesti
|
Lähetetty: La Hei 31, 2010 13:44 Viestin aihe: |
|
|
| Ummi5 kirjoitti: | Assalaamu Alaikum,
Sellaisenkin huolestuttavan ilmilön olen huomannut, että Suomessa on samantyyppisiä, ns. vihaperheitä, jotka säännönmukaisesti kasvattavat lapsiaan vauvasta asti vihaamaan ja karttamaan kaikkia erilaisia ihmisiä ja etenkin niitä, joilla on eri värinen iho.
Ajatelkaa, minkälaisen painolastin kanssa nuo lapset joutuvat elämään. Näyttää, että näillä perheillä, jotka olen oppinut tietämään, on sen verran samankaltainen elämäntyyli, että ehkä ovat jopa järjestäytyneet.
Aika järkyttävää mun mielestä. |
Aleikum Salaam Sisko
Perhe jossa itse olen kasvanut menee kuta kuinkin juuri noin. En ole koskaan kuullut mitään hyvää tarkoittavaa sanaa, jos ja kun vanhemmat ovat heistä puhuneet. Eikä ihmisellä tarvitse olla edes eri väristä ihoa, niin johan hän on jollain tavalla huonompi kuin me "valkoihoiset".
Onneksi olen aina kyseen alaistanut moisen ja nyt minulla on onneksi oikeus ja velvollisuus kasvattaa omasta lapsestani suvaitsevainen ihminen ja kertoa sekä opettaa hänelle, että KAIKKI ihmiset ikään, sukupuoleen, ihon väriin tai uskonnosta riippumatta ovat SAMAN ARVOISIA.
Välillä itseäni hävettää vanhempieni kommentit "arabi on arabi vaikka voissa paistasi" "suomi on näitä rättipäitä täynnä". Itse en viitsi edes kommentoida, koska en aijo vajota niin alas väittelemään asiasta missä ei ole mitään väiteltävääkään. Ja tietäisivätpä vain, että toinen tyttäristään on palaamassa Islamiin, miten sitten suu pantaisiin
No sitä odotellessa.
|
|
 |
Madeeha

Profiili
Yksityisviesti
|
Lähetetty: La Hei 31, 2010 20:26 Viestin aihe: |
|
|
|